پیتزا

پنیر پیتزا یکی از مواد پرکاربرد در فست فودها به خصوص پیتزا است. این ماده علاوه بر طعم لذیذ و دلچسب، خاصیت کشسانی جذاب و خاصی به غذا میبخشد. منحصر به فرد بودن پنیر پیتزا باعث میشود که سایر غذاها به عنوان پنیر پیتزا عمل کنند، اما تعدادی از مواد غذایی وجود دارد که میتواند نقش پنیر پیتزا را تا حدودی ایفا کنند. در این مقاله در مورد غذاهای جایگزین پنیر پیتزا صحبت خواهیم کرد. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های پنیر پیتزا

اکثر ما در مورد فست فودها نظر بدی داریم و از ارزش غذایی این غذاها چیزی نمیدانیم. نکته ای که در مورد پیتزا وجود دارد این است که هر تکه از این غذا ارزش غذایی بالایی دارد و میزان پروتئین و ترکیبات معدنی آن به قدری بالاست که میتواند در رشد استخوان ها و استحکام دندان ها نقش موثری داشته باشد.

همانطور که گفته شد، انتخاب ماده غذایی میتواند در تنظیم متابولیسم و ​​تامین تغذیه کامل بسیار موثر باشد. شایان ذکر است که اگر افراد با کالری و چربی پنیر پیتزا مشکل دارند، استفاده از پنیر پیتزای کم چرب ممکن است انتخاب بهتری باشد.

مطلب پیشنهادی : خمیر پیتزا فوری

یک جایگزین گیاهی برای پنیر پیتزا

نکته واضح در مورد پنیر پیتزا، داشتن مقدار زیادی چربی اشباع شده از چربی حیوانی است. با توجه به این مورد برخی افراد از شکل گیاهی این ماده پیروی میکنند. تاپینگ پیتزا ممکن است گزینه خوبی برای این دسته از افراد باشد.

تاپینگ پیتزا محصولی مشابه پنیر پیتزا با همان طعم و خاصیت کشسانی است با این تفاوت که چربی این محصول گیاهی بوده و چربی و کلسترول بسیار کمتری نسبت به پنیر پیتزا دارد. از این محصول میتوان در پیتزا، ساندویچ و فست فود استفاده کرد.

به جای پنیر روی پیتزا چه چیزی می توان استفاده کرد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مواد غذایی مختلفی وجود دارد که میتوانیم آنها را جایگزین پنیر پیتزا کنیم. این مواد عبارتند از:

روغن زیتون

یکی از دلایل استفاده از پنیر پیتزا نرم شدن پیتزا و همچنین تامین چربی لازم برای این غذا است. استفاده از روغن زیتون میتواند گزینه خوبی به جای پنیر پیتزا باشد.

این روغن یکی از سالم ترین چربی های موجود در بازار است که نه تنها طعم غذا را خوب میکند، بلکه کیفیت غذای دریافتی را نیز افزایش میدهد.

پنیر موزارلا

در سال های اخیر، سرآشپزها و دوستداران پیتزا با این دستور پخت و پز پنیرهای جدید را با این غذا امتحان کرده اند.

بدیهی است که انتخاب برخی از پنیرها طعم خوبی به پیتزا نداده است، اما برخی پنیرها به خوبی با این غذا ترکیب شده اند. یکی از این پنیرها موزارلا است. این پنیر بسته به شیری که از آن تهیه میشود، ویژگی های متفاوتی دارد.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه پیتزا بدون گوشت

پنیر پارمزان

پارمزان را میتوان به عنوان پنیر پیتزا نیز استفاده کرد. البته این پنیر قابلیت ارتجاعی بسیار کمتری نسبت به پنیر پیتزا دارد. پنیر لذیذ، پنیر بز، پنیر بوراتا و پنیر ریکوتا نیز پنیرهایی هستند که میتوانید از آنها به عنوان پنیر پیتزا استفاده کنید.

سس پستو

از دیگر جایگزین های پنیر پیتزا میتوان به سس پستو اشاره کرد. این سس بعد از پخت روی پیتزا سرو میشود. سس سبز رنگی که علاوه بر چربی سبک، طعم خوبی به پیتزا میدهد.

وجود سیر در این سس طعم بی نظیری را ایجاد کرده است که پیشنهاد میشود این سس را با پیتزا هایی مانند پیتزا استیک سرو کنید.

پنیر بادام هندی

گول نخورید! این پنیر از شیر درست نمیشود. پنیر بادام هندی از آسیاب کردن بادام خیس خورده تهیه میشود. این پنیر به دلیل طعم شور و قوام غلیظ مناسب ترین جایگزین پنیر پیتزا است.

پنیر کدو سبز

این پنیر از کدو سبز، روغن نارگیل، نمک، مخمر، ژلاتین و آب تهیه میشود. این پنیر طعم فوق العاده ای به پیتزا میدهد، اما مراقب باشید که آن را دوباره گرم نکنید و بعد از پخت روی پیتزا اضافه کنید.

سس مایونز

یکی از بهترین جایگزین های پنیر پیتزا سس مایونز است. این سس این روزها در اکثر ساندویچ ها استفاده میشود البته با ترکیب های مختلف. این سس را میتوانید بعد از پخت روی پیتزا سرو کنید.

کره

کره نیز مانند روغن زیتون، جایگزین خوبی برای پنیر پیتزا است. کره به همراه چربی، رطوبت خوبی به پیتزا میدهد و برای افرادی که مزه و بوی آن برایشان مهم نیست، انتخاب خوبی است.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه پیتزای سیب زمینی

جمع بندی

اهمیت سلامت، میزان کالری مصرفی، میزان چربی مصرفی و غیره یکی از موضوعاتی است که این روزها باب شده و جستجوهای زیادی دارد. برخی از افرادی که رژیم دارند یا ورزشکاران ترجیح میدهند به جای پنیر پیتزا از مواد دیگری استفاده کنند.

در این قسمت سس ها و موادی را آورده ایم که میتواند جایگزین پنیر برای پیتزا استفاده شود. اما مراقب باشید که این محصولات دارای خاصیت کشسانی و طعم مشابه پنیر پیتزا نیستند.

بدون انتقاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *