پیتزا یک غذای ایتالیایی و محبوب در جهان است که بر اساس دستور العمل ها و مواد اولیه مختلفی تهیه میشود. میتوانید به راحتی در خانه با مواد مختلف پیتزا درست کنید. یکی از مهمترین اصول در تهیه پیتزا نرم و ترد نگه داشتن پایه نان پیتزا است که بر طعم و حتی ظاهر پیتزا تاثیر میگذارد. یک سری اشتباهات رایج باعث خشک شدن خمیر پیتزا در فر میشود. ما چند پاسخ برای حل سریع این مشکل داریم. در اینجا چند راه حل برای رفع این مشکل با جزئیات بیشتر آورده شده است. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

زمان پخت طولانی

حرارت زیاد برای مدت طولانی باعث تبخیر رطوبت خمیر پیتزا و خشک شدن آن میشود. بیرون و اطراف خمیر پیتزای پخته شده باید ترد و داخل آن مرطوب، پف دار و نرم باشد. اگر خمیر پیتزا بیش از حد گرم شود، خمیر سفت و خشک میشود، پس به زمان قرار دادن خمیر پیتزا در فر دقت کنید.

آب کافی

یکی از عواملی که باعث سفت و خشک شدن خمیر پیتزا میشود، میزان آب موجود در خمیر است که به آن هیدراتاسیون نیز میگویند. اگر در تهیه خمیر از مقدار کمی آب استفاده شود، احتمال خشک شدن خمیر بیشتر است. هرچه خمیر خیس تر باشد بخار بیشتری خارج میشود، خمیر راحت تر بلند میشود و میپزد و سوراخ های بزرگ تری در آن ایجاد میشود.

مطلب پیشنهادی : جایگزین پنیر پیتزا

ورز زیاد

ورز دادن طولانی مدت خمیر پیتزا آن را کمی متراکم تر و سفت تر میکند زیرا ورز دادن گلوتن را که ساختار الاستیک رشته های خمیر است به شبکه ای یکنواخت تبدیل میکند و خمیر را سفت تر میکند.

در حین ورز دادن آرد را اضافه میکنید

یکی از اشتباهات پخت پیتزا اضافه کردن آرد به خمیر است. هنگام ورز دادن خمیر نیازی نیست روی میز کار خود را با آرد بپوشانید، زیرا هنگام ورز دادن، آرد با خمیر مخلوط میشود و رطوبت خمیر را کم میکند و آن را خشک و سفت میکند.

آرد زیاد

برای رفع این مشکل میتوانید پیتزا را در زمان کوتاه تری و در محیط گرم تری بپزید. یعنی باید دمای اجاق گاز را به حداکثر برسانید و آن را کاملا گرم کنید. زیرا اگر پیتزا را در فر سرد قرار دهید معمولا 45 دقیقه طول میکشد تا فر به حداکثر دمای خود برسد.

مطلب پیشنهادی : خمیر پیتزا فوری

نکات بسیار مهم خمیر پیتزای ترد

همه سرآشپزهای حرفه ای و دوستداران فست فود باتجربه ترفندهایی برای خمیر پیتزای خوب دارند، از جمله:

  • افزودن مقداری آب به خمیر عامل موثری برای ترد شدن خمیر است. این کار ورز دادن و فرم دادن به خمیر را کمی دشوارتر میکند، اما نتیجه بهتری میدهد.
  • پس از آماده شدن خمیر پیتزا اجازه دهید خمیر به مدت 20 دقیقه استراحت کند و سپس به مدت 2-3 دقیقه روی سطح کار ورز دهید. خمیر نباید خیلی نرم باشد و نه خیلی فنری
  • فر را کاملا گرم کنید تا خمیر پیتزا خشک نشود، زیرا اگر پیتزا را در فر سرد قرار دهید، معمولا 45 دقیقه طول میکشد تا فر به حداکثر دمای خود برسد.
  • برای جلوگیری از خشک شدن خمیر پیتزا، یک کاسه آب را در فر قرار دهید.
  • برای اینکه خمیر پیتزا خشک نشود، کمی روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سیر خرد شده مخلوط کرده و دور لبه های پیتزا بمالید.
  • به ضخامت خمیر دقت کنید، اگر خمیر خیلی نازک باشد در فر خشک میشود.
  • ظرف مورد نظر را چرب کنید و سپس خمیر پیتزای آماده شده را داخل آن بریزید سپس سس گوجه فرنگی را روی آن بریزید تا خمیر خشک نشود. اگر از سس زیاد استفاده کنید پیتزا خیس میشود.
  • یک سنگ پیتزا، یک ورقه پخت معکوس و یک تابه پیتزا نچسب سه سطحی هستند که کف خمیر را ترد میکند.
  • برای تهیه پیتزا فر را از قبل گرم کنید و پیتزا را روی پنجره وسط فر با دمای 170-180 درجه قرار دهید و وقتی متوجه شدید که خمیر پیتزا در حال پختن است نگذارید نان پیتزا خشک شود. حرارت را روشن کنید تا پنیر پیتزا آب شده و کمی طلایی شود.

بدون انتقاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *