خمیر پیتزا ماده اصلی برای تهیه هر نوع پیتزای خوشمزه و یکی از خمیرهای بسیار معروف و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود. برخی خمیر پیتزاهای نازک و ترد را دوست دارند و برخی دیگر خمیرهای نرم و ضخیم. اگرچه خرید خمیر پیتزای یخ زده و فریز شده از مغازه‌ها کار آسانی به نظر می‌رسد، اما مطمئنا تهیه خمیر پیتزا در خانه به مراتب کیفیت بهتری خواهد داشت.

کاربردهای خمیر جادویی چیست؟

خمیر جادویی خمیری ترد و عالی و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی، کلوچه، نان صبحانه، نان شکم پر، پیتزا و … است حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید. این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

مواد لازم خمیر جادویی

آرد سفید  حدود ۳ لیوان

تخم مرغ  ۱ عدد

شکر      ۲ قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری     ۱ قاشق غذاخوری

نمک      ۱ قاشق چایخوری

شیر یا آب ولرم      ۱ پیمانه

روغن     ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا جادویی

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیتزای جادویی ابتدا خمیر مایه فوری را به همراه ۱ قاشق از شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب ولرم را اضافه کرده و درب کاسه را می گذاریم تا خمیر مایه کف کند و عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر باقیمانده، روغن و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با قاشق یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را مجددا درون الک ریخته و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا دیگر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود، زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاسه مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه گرفته و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در فضای محیط استراحت می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه حجم خمیر بیش از دو برابر شد، هوای اضافی آنرا می گیریم، سپس به سطح کار منتقل کرده و کمی ورز می دهیم. در ادامه خمیر را یه ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می گیریم.

مرحله هفتم

در این مرحله هر قسمت را با دست باز می کنیم و درون قالب پیتزا قرار می دهیم. در ادامه روی خمیر را با تاپینگ دلخواه پر می کنیم و درون فر قرار می دهیم تا بپزد. توجه داشته باشید که این خمیر نیازی به پخت جداگانه ندارد. فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که فر را باید با بالاترین حرارت ممکن روشن کنیم تا به خوبی گرم شود.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه خمیر پیتزا فوری

نکات کلیدی در تهیه خمیر جادویی

ورز دادن خمیر: یکی از مهم ترین مراحل تهیه خمیر پیتزا، ورز دادن آن است. اگر می خواهید بدانید که چه مدت باید خمیر را ورز دهید، باید بدانید هر چقدر بیشتر آنرا ورز دهید در نهایت خمیر بهتری خواهید داشت. توصیه سر آشپزهای معروف این است که حداقل باید خمیر را ۱۰ دقیقه ورز داد تا به بافت مناسب برسد.

خمیر جادوئی عمر نگهداری تا ۱ ماه را دارد.

برای تهیه نان از خمیر جادوئی توجه داشته باشید که آرد نان را به جای آرد سفید باید جایگزین نمائید و باقی مراحل را به همین صورت ادامه دهید. برای مثال وقتی نان فانتزی را قصد دارید تهیه کنید، آرد نان فانتزی را باید از نان فانتزی فروشی ها تهیه کنید و سپس در تهیه خمیر استفاده کنید.

برای نگهداری خمیر جادوئی پس از وردنه زدن، در بین خمیر ها کاغذ روغنی قرار دهید تا خمیرها بهم نچسبند.

نکته دیگر اینکه حتما یک ظرف حاوی آب باید درون فر قرار دهیم تا رطوبت ایجاد کند و خمیر پیتزا خشک نشود. پس از اینکه پیتزا را درون فر قرار دادیم باید حرارت فر را روی ۲۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و اجازه دهیم پیتزا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد.

برای سفارش آنلاین فست فود و پیتزا در ارومیه به همراه پیک رایگان با جگوارفود تماس بگیرید.

بدون انتقاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *