خوردن پیتزای خانگی خیلی دلپذیر است چون هم از موادی که دوست داریم و به هر مقداری که میخواهیم استفاده میکنیم و هم از سالم بودنش مطمئن هستیم. اما یک مشکل اساسی که همان درست کردن خمیر و زمان زیاد برای استراحت خمیر است برای همه ما وجود دارد. در این مطلب طرز تهیه یک خمیر خانگی فوری که احتیاجی به یک یا دو ساعت استراحت ندارد را برای شما آماده کرده‌ایم.

خمیر پیتزا یا نان پیتزا نوعی نان است که برای پایه یا بیس انواع پیتزاها مورد استفاده قرار می گیرد. خمیرهای پیتزا به دو نوع اصلی تقسیم می شوند که خمیرهای ایتالیایی نازک و ظریف هستند و خمیرهای آمریکایی به صورت ضخیم تر تهیه می شوند.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا فوری

آرد ۲ پیمانه

خمیر مایه فوری ۱ و ۱/۲ ق چای خوری

شکر ۱/۲ ق چای خوری

نمک ۱ ق چای خوری

آب ولرم ۱ پیمانه

روغن مایع ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه خمیر

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا آرد را به همراه نمک و شکر و خمیرمایه فوری داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس کم کم آب ولرم و بعد روغن مایع اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم خمیر جمع شود و بعد کنار دست خود آرد قرار دهید و اگر نیاز بود آرد اضافه کنید تا خمیر بدست نچسبد خمیر را خوب ورز دهید تا نرم شود حالا خمیر ما آماده شده و نیازی به استراحت ندارد روی خمیر را بپوشانید تا در باقی مراحل خشک نشود.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا برای ۴ نفر

چکار کنیم خمیر پیتزا خشک نشود؟

یکی از مشکلات آشپزهای مبتدی در تهیه خمیر پیتزا این است که خمیر پیتزایشان پس از پخت اولیه سریعا خشک می شود. خشک شدن خمیر پیتزا دلایل متفاوتی دارد که ادامه به مهم ترین این دلایل می پردازیم:

رطوبت در فر

برای رفع این مشکل، قبل از قرار دادن خمیرهای پیتزا در فر یک ظرف کوچک آب داخل فر قرار دهید تا فضای فر مرطوب شود. این کار باعث می شود خمیرهای پیتزا شما در هنگام پخت خشک نشود.

سنگین شدن خمیر

یکی دیگر از دلایل مهم خشک شدن خمیر پیتزا پس از پخت این است که خمیر قبل از ورود به فر بیش از حد سنگین شده است، خمیر پیتزا باید کمی نرم باشد و اضافه کردن بیش از حد آرد باعث می شود خمیر سنگین و در نهایت خشک شود.

آرد مناسب خمیر پیتزا چیست؟

بهترین آرد برای تهیه خمیر پیتزا آرد مخصوص شیرینی پزی است که بافتی نرم و لطیف تر نسبت به آردهای نانوایی دارد. استفاده از آرد مخصوص قنادی ها باعث می شود که در پایان پخت خمیر پیتزای پوک تر و تردتری داشته باشید.

خمیر پیتزا بدون مخمر

مخمر باعث پفکی شدن و پف کردن خمیر پیتزا می شود و می توانید در شرایطی که زمان کافی ندارید از گزینه های دیگری استفاده کنید، مثلا می توانید به جای استفاده از مخمر از بکینگ پودر برای پف کردن و پفکی شدن خمیر پیتزا استفاده کنید. گزینه دیگر جوش شیرین است که باهث پفکی شدن خمیر پیتزا می شود اما به دلیل زیان هایی که برای بدن دارد توصیه نمی شود.

فریز کردن خمیر پیتزا

برای فریز کردن خمیر پیتزا ابتدا آنرا چونه می گیریم و در کیسه فریزر قرار می دهیم. حالا خمیر را می توانیم به مدت ۳ ماه در فریزر نگهداری کنیم، برای استفاده از خمیر هم بهتر است از شب قبل انرا از فریزر خارج کنیم و در یخچال قرار دهیم تا یخش به آهستگی باز شود.

خمیر پیتزا ایتالیایی و خمیر پیتزا آمریکایی چه فرقی دارن؟

فرق این دو خمیر پیتزا در ضخامت آن‌هاست و نه در دستور تهیه خمیر (البته در تاپینگ تفاوت های زیادی دارند). خمیر پیتزا ایتالیایی نازک پهن میشود و بعد از پخت مثل یک پوسته ی نازک زیر پنیرها است و خمیر پیتزای آمریکایی با ضخامت زیاد پهن میشود و مثل نان ضخیمی هست که روش پنیر ریخته شده.

اگه خواستید برای پیتزای آمریکایی خمیر رو با ضخامت زیاد پهن کنید، بهتر است قبل از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر بریزید، خمیر رو ۲۰-۲۵ دقیقه در فر بپزید و بعد از فر خارج کنید و مواد و پنیر روی آن بریزید و مجددا در فر بگذارید تا پنیرها ذوب شوند.

برای سفارش آنلاین فست فود در ارومیه به همراه پیک رایگان با جگوارفود تماس بگیرید.

 

بدون انتقاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *